MCC Conference on the Future of Publishing

MCC Conference on the Future of Publishing

Cover

🇬🇧EN

The publishing market has changed significantly in the last ten years. In Hungary alone, formerly popular or market-leading publications in their target group, such as Világgazdaság or 168óra, are now only published online. Electronic media are also facing the challenge that linear programming is not attracting people, with ratings and audience figures falling worldwide. And online news portals are getting a significant share of their traffic through social media. At the same time, consumption of services such as podcasts, online videos and streaming services is soaring. How are newspaper publishers and media company managers and owners responding? In addition to reacting to market changes, how do messages, content or even values reach readers, viewers, and listeners?

In addition to the media market, the book market is undergoing much more profound transformations. Circulation of print media products is falling dramatically.  The old rule that half of the population buys books no longer applies: only 30% of the European population buys at least one book a year. At the same time, the number of copies sold has not fallen significantly, because customers are buying more. The market share of e-books has stagnated in recent years. What new strategy does this require from publishers?

Following the highly successful International Media Conference 2021, international and national experts, publishers and editors will seek answers to these questions over two days at the MCC. While the first day will be a stage for presentations and panel discussions, the second day will offer exciting debates, organized by the Mathias Corvinus Collegium Foundation.

We welcome all those interested!

Learn more about our program and speakers HERE!
Check out our Facebook event to be up-to-date!

Date: January 25-26, 2023
Venue: Mathias Corvinus Collegium - 3-7 Tas vezér utca, Budapest 1113

🇭🇺HU

MCC Nemzetközi Konferencia a Publikálás Jövőjéről

Jelentősen átalakult a kiadói piac az utóbbi tíz évben. Csak Magyarországon olyan, korábban népszerű vagy a célcsoportjuk relációjában piacvezető lapok jelennek meg már csak online, mint a Világgazdaság vagy a 168óra. Az elektronikus médiumok is azzal szembesülnek, hogy a lineáris műsorfolyamkínálat nem vonzza az embereket, a nézettségi és hallgatottsági adatok zuhannak, világszerte. Az online hírportálok forgalmuk jelentős részét pedig a közösségi médián keresztül könyvelhetik el. Ugyanakkor a kínálat például podcastok, online videók, streaming szolgáltatások fogyasztása rohamosan emelkedik. Miként reagálnak erre a lapkiadók, médiatársaságok vezetői, tulajdonosai? A piac változására történő reakciókon kívül további kérdés, hogy az üzenetek, tartalmak vagy akár értékek miként jutnak el az olvasókhoz, nézőkhöz, hallgatókhoz?

A médiapiac mellett a könyvpiacon sokkal mélyrehatóbb átalakulások figyelhetők meg. A nyomtatott sajtótermékek példányszáma drasztikusan zuhan.  A régi szabály, hogy a lakosság fele könyvvásárló, sajnos nem érvényes már, mindössze 30%-a az európai lakosságnak vásárol évente legalább egy könyvet. Ugyanakkor az eladott példányszámok nem csökkentek jelentősen, mert a vevők több darabot vásárolnak. Az e-könyvek piaci részesedése az utóbbi években stagnál. Mindezek milyen új stratégiát követlenek meg a könyvkiadók részéről?

A 2021-ben megrendezett, nagy sikerű nemzetközi médiakonferenciát követően, nemzetközi és hazai szakemberek, kiadótulajdonosok, szerkesztők ezekre a kérdésekre keresik a választ két napon keresztül az MCC-ben. Míg első nap az előadások és  panelbeszélgetések színtere lesz, a második napon izgalmas vitákat kínálnak a szervezők.

Minden érdeklődőt szeretettel várunk!

Tudj meg többet a programról és az előadókról ITT!
A legfrissebb információkért kövesd Facebook eseményünket!

Időpont: 2023. január 25-26.
Venue: Mathias Corvinus Collegium - 1113 Budapest, Tas vezér u. 3-7.


Day selection / nap kiválasztása