Iránytű a diákok történelmi gondolkodásához - Kutatási eredmények az MCC Tanuláskutató Intézet empirikus kutatásáról

Iránytű a diákok történelmi gondolkodásához - Kutatási eredmények az MCC Tanuláskutató Intézet empirikus kutatásáról

 

Hogyan gondolkodnak a középiskolás diákok történelmi helyzetekről? Mit gondolnak a történelem és múlt kapcsolatáról? Hogyan vélekednek a kötelező történelemtanításról?

Az MCC Tanuláskutató Intézet Compass to History Education and Historical Thinking című kutatócsoportja az utóbbi időszakban egy nagymintás empirikus kutatás során vizsgálta középiskolás diákok történelmi gondolkodását és a történelem tantárgyhoz fűződő attitűdjét.

 

A kutatás során egy összetett kérdőívet, interjúkat, illetve csoportos hangos gondolkodás módszert is alkalmaztak 1200 diák és több tucat pedagógus bevonásával.

A kutatás legfontosabb eredményei szerint a diákok túlnyomó többsége egyetért a kötelező történelemtanulással és komplex történelmi gondolkodással fordul a múlt eseményeihez.

 

A kutatócsoport tagjai részletes elemzések eredményeit és összefüggéseit osztják meg rövid előadások során, amelyet kerekasztalbeszélgetés követ.

 

Résztvevők:

Dr. Setényi János, MCC Tanuláskutató Intézet, igazgató

Fodor Richárd, Tanuláskutató Intézet, kutatásvezető

Dr. Fekete Áron, Tanuláskutató Intézet, projektmenedzser

Dr. Kojanitz László, Oktatási Hivatal, főtanácsadó, megbízott kutató

Dr. Majkic Maja, Megbízott kutató

Tóth Judit, Megbízott kutató

 

 

Időpont:12.04. 16:00 – 17:30
Helyszín: Budapest, MCC, Hunyadi Mátyás terem (Tas Vezér utca 3-7)